Verkiezing Huisjesmelker van het jaar van start

1 november 2016

Verkiezing Huisjesmelker van het jaar van start

ROOD, jong in de SP, is gestart met de jacht op de slechtste huisbaas van Amsterdam. Met de ‘Huisjesmelker van het jaar’ verkiezing wil ROOD de problemen van de woningnood aankaarten.

Foto: SP
Contactpersoon ROOD Amsterdam Daphne van Breugel: “In Amsterdam is het lastig om een betaalbare kamer te vinden. Huisjesmelkers maken misbruik  van deze situatie en vullen hun zakken. Dit moeten we aanpakken!”

De woningnood onder Amsterdamse jongeren en studenten is nog steeds heel erg hoog. Huisjesmelkers maken hier gretig gebruik van door bijvoorbeeld te veel huur te vragen en slecht onderhoud te plegen. ROOD Amsterdam vindt dat deze huisbazen aangepakt moeten worden. Daarom wordt er de ‘Huisjesmelker van het jaar’ verkiezing georganiseerd. De slechtste huisbaas wordt gekozen tot  ‘Huisjesmelker van het jaar’ door een jury bestaande uit Gert-Jan Bakker (Meldpunt ongewenst verhuurgedrag), Wethouder Laurens Ivens en contactpersoon ROOD Amsterdam Daphne van Breugel.

Van Breugel: “Met de verkiezing willen we de huisbaas onder druk zetten en verbeteringen afdwingen. Dat werkt, want de winnaar van vorig jaar wordt nu volop aangepakt. Dus is jouw huisbaas een huisjesmelker? En wil jij hier samen met ROOD Amsterdam wat aan doen? Meld je huisbaas dan aan via huisjesmelkervanhetjaar.nl of neem contact met ons op via roodamsterdam@sp.nl.”